Interim Management Kwaliteit

Je hebt tijdelijk extra managementondersteuning nodig op het vlak van kwaliteitsbeheer, in de context van tijdelijke onbeschikbaarheid van de kwaliteitsverantwoordelijke, of om belangrijke veranderingen in het kwaliteitssysteem door te voeren.

A++ audit kan op tijdelijke basis management taken vervullen of op projectbasis systeemverbeteringen aanbrengen.

Dit kan ondermeer inhouden:

  • Het leiden van de kwaliteitsafdeling;
  • Het opzetten van een KPI-systeem dat voldoet aan ISO9000;
  • Klachten behandeling en –analyse ( Volgens 8D of klantspecifiek systeem);
  • Het organiseren van de inkominspectie;
  • Het opzetten van een opvolgingssysteem voor afwijkende producten, correctieve en preventieve acties;
  • Audits uitvoeren bij belangrijke leveranciers (SQA: Supplier Quality Assurance);
  • Het opzetten van een vendor rating systeem (leveranciersevaluatie);
  • Het opzetten van een klantentevredenheidsopvolging;
  • Het opzetten van een efficiënt kalibratieproces;
  • Het uitvoeren en opvolgen van risico-analyses (FMEA, . .);
  • Het opvolgen en bijsturen van interne verbeter projecten (corrigerende en preventieve maatregelen, probleem-analyse, ...);
  • Het beheer van (delen van) de kwaliteitsdocumentatie of andere interne documentatie;
  • Voorbereiden en coördineren van de periodieke ISO 9001 certificatie-audits;
  • Begeleiding van directiebeoordeling van het kwaliteitssysteem;
  • Het geven van opleiding over bovengenoemde onderwerpen.
A++ Audit bvba | Veldhovenstraat 23A | B-3945 Ham | M. +32 479 99 10 29 | ludo [at] aplusplusaudit [dot] be   
Comments